Amir tidur nyenyak tiap malam sejak amalkankan minum susu C2Joy

SKIZOFRENIA


Rutin amir tiap malam minum susu C2Joy sebelum tidur
Amir tidur nyenyak sejak minum C2Joy


USTAZ Amir dah minum susu?. Memang itu panggilan saya pada amir kerana panggilan yang baik-baik adalah doa apatahlagi kalau dipanggil oleh seorang ibu. 

Rutin amir tiap malam minum susu C2Joy sebelum tidur. Amir tidur jam 9 malam, dan akan nyenyak tidurnya sampai azan subuh berkumandang di radio jam 5 pagi. Inanam jauh dari masjid, jadi kami gunakan radio Sabah FM untuk dengar azan. 

Saya kejutkan amir bangun, liat dan terkebil-kebil mata amir nak bangun. Tiap subuh saya kerahkan bangun, selagi tak bangun solat maka selagi itulah tazkirah subuh saya berkumandang. 

"Bangun ustaz amir, jangan tidur, bangun solat subuh nanti dah masuk kubur boleh tidur lena selamanya. Nak masuk syurga mesti solat. " Kalau belum bangun saya sambung, "Bangun solat tu tanda terima kasih kita pada Allah. Tengok Allah bagi amir macam-macam, ada tilam boleh tidur, ada bilik untuk berehat. Allah sayang amir, bagi rezeki, bagi makanan sebab Allah nak amir sihat. Bangun..sambil saya tepuk-tepuk belakang amir perlahan-lahan." Kadang-kadang amir bingkas bangun ke bilik air, tapi adakala amir duduk lama di tilam. 

Usai solat sunat kalau masih belum bangun saya akan sambung tazkirah, "Bangun ustaz amir pergi ambil wudhu, setan tu dari api, bila ambil wudhu setan kena air baru padam api. Selagi tak bangun, tak ambil wudhu selagi tu setan bersuka ria dan kita rugi." Skrip ni lah yang saya ulang-ulang tiap subuh dalam telinga amir.

Skizforenia

Skizforenia adalah penyakit mental yang berkaitan dengan kecelaruan minda. Namun minda yang bercelaru kalau setiap hari di tanam dengan kata-kata yang positif, lama kelamaan akan tertanam didalam jiwa dan sanubari. Saya mahu amir bangkit dan berjuang, saya mahu dia kuat dan berdikari seperti kedua abang-abangnya. Saya pasak ni dalam fikiran amir setiap hari, sebagai doa dan harapan seorang ibu.


Khasiat susu kolustrum
Khasiat Susu Kolustrum Safe N Joy

Tadi pagi amir bangun awal sebab teruja semalam bukan main laris kacang masako AMIR Food Corner. Ramai yang pm dan share fb.me/amirfoodcornerinanam. 


Alhamdulilah bukan main laris kacang masako AMIR Food Corner.
Alhamdulilah laris kacang Masako


Kacang masako AMIR Food Corner.
Kacang Masako 


Amir belajar online
Amir belajar promote online


Bila Allah takdirkan sesuatu yang kita tak suka, 

Janganlah bersedih.

Bersangka baiklah dengan Allah.

Mungkin ada sesuatu yang Allah nak ajar kita dalam kehidupan.

Perancangan Allah sangat halus.

Carilah hikmah disebalik kejadian.


Inspirasi perjalanan seorang ibu menyantuni anak #skizofrenia yang berjuang untuk pulih.